Saturday, April 7, 2012

Tohoku Trip w/ Bible College Students & Okinawa team & Fuchu team

From Tuesday morning to Thursday morning, the bible college students, and the people from Okinawa, and people from Fuchu went up to Tohoku. We took three vans up there and helped Chuck and Yumi out with the outreaches that they planned. The people from Okinawa who came up with us was Tim (a.k.a. Hakugaijin), Moriyuki (Tim's English student), Tommy, and Rob. From Fuchu was Rich and Josh Takamori. And the Bible College students totaled to 14 people (including the interns). The ride up there was good and smooth, took about six hours or so.

火曜の朝から木曜の朝、神学生、沖縄から来ていた人、と府中の人達と東北に行って来ました。三台のヴァンに乗ってチャックさんとゆみさんの手伝いに行きました。沖縄から来た人はティム(ハクガイジン)、もりゆき(ティムの英会話の生徒)、トムさん、とロバート。府中からはリッチさんとジョッシュ。そして14人の(インターン含めて)神学生。大体6時間のドライブでした。

The night that we arrived, we just prayed for the people at Tusukihama, and played Tim played worship, and had a good fellowship time with each other. Chuck and Yumi invited the people in Tsukihama, but the weather was bad, so no one showed up.

最初の夜は月浜の人々のために祈り、ティムが賛美をしてくれました。また良い交わりの時間を過ごせました。チャックさんとゆみさんは月浜の人々を誘ったけれど、天気が嵐のような天気だったため、誰も来ませんでした。

The next day, the guys went to help Chiba-san to do some farm work, and the girls stayed back and had a tea party with the people of Tsukihama. But because of the rain last night, the dirt was hard, so we could not plant potatoes, and just ended up planting corns that took about twenty minutes. So during the rest of the time, the guys just chilled.

次の日の朝は男性はちばさんの所に行き農業の手伝いに行き、女性は残って月浜の人々とお茶会をしました。昨日の雨のせいで土が固く、芋を埋めることが出来なく、ただとうもろこしの種を植えました。みんなが手伝ったので、作業は20分で終わりました。その後、男性はゆったりしたときを持ちましたとさ。(笑

In the afternoon, we had a Hakugaijin concert, so we helped out with getting the place ready. There was some kids that showed up, so me and the students played with the kids, and we did a little Easter skit for the kids. That was fun.

午後はHAKUGAIJINNのコンサートがあったため、その準備の手伝いをしました。コンサート中子供達が来たので、俺と神学生の何人かは子供達と別の部屋で遊び、イースターの劇をしました。とても楽しかったです。

And the next day we said farewells to Chuck and Yumi and Keagen (who was staying at their place) and drove back to Fuchu.

木曜日はチャックさんとゆみさん、そしてキーガン(チャックさんの家に泊まっていました)にさよならを言い、府中に戻りました。

That night at Fuchu, Tim had another concert. Many people came and it was a blessed time. Also my friend Takuya came to the concert so that was fun.

その夜、府中でもティムはHAKUGAIJINNのコンサートをしてくれました。大勢の人が来て、とても祝福な時をもてました。また、自分の友達、たくや、も来てくれて、楽しかったです。

No comments: