Friday, January 6, 2012

Trip to Tonaki

Monday thur Thursday, me, Josh, Yoshua, Kazuki, and Sam went to Tonaki Island. It is a small island that takes about two hour boat ride from Naha. We went to Tonaki to encourage the only Christian on the island, Izuru, and also to have a relaxed time. But the trip was only planned until Wednesday, but the waves got choppy so the boat got cancelled. The weather was not too bad, so an extra day was kinda good for me. I had an opportunity to share God's word with Izuru and also Josh and Sam did a little devotion for us too. Kazuki brought his guitar, so we were playing on and off with it. It was a great time just to be able to relax and also to spend time with the guys.

月曜日から木曜日、俺、ジョッシュ、ヨシュア、かずき、とサムは渡名喜島に行ってきました。那覇から大体二時間の船乗りで行ける小さな島です。渡名喜島に行った理由とは、その島に住んでいるひとりのクリスチャンの方、いずるさんの励ましのためです。また、ゆっくりとした時間を持つためにも行きました。最初は水曜日までいるつもりだったけど、波が激しくなったため、船がでなくなり、プラス一日を過ごしたのです。でも天気もそんなに悪くはなかったので、自分的には「なんくるないさ~」みたいな(笑)。神の御言葉を語る機会も与えられ、またサムとジョッシュもデボーションをしてくれました。かずきもギターを持ってきてくれて、賛美もしました。とても楽しい時間を過ごせて、またみんなと交わりできてよかったです!

No comments: