Saturday, June 2, 2012

A day with Piper

Today was a very busy and a fun day! as I was able to spend time with Jon.
今日は、ジョンと共に時間を過ごせて、とても忙しく、また楽しい一日でした。

To start off the day, we went to the church and watch a devotional video called "Truth Project" at 6:30 in the morning. For about thirteen weeks, a person who comes to CCIwakuni showed that video, and the people who came watched and discussed about the things that they watched. And today happened to be the last video, and for me personally, it was a very good video that I, myself, would recommend watching.
初めに、朝6:30教会に行き、「Truth Project」って言うデボーション・ビデオを見に行きました。CC岩国に来ているある人が13週間通してビデオを見て、見た後、その内容について語る時間を過ごすと言うときを持っていました。そして、今日がその最後のビデオでとても良かったです。個人的にとても良いビデオで、私からも見るのをお勧めします。

After that, we went back to the house, and got ready and headed off to Miya Island, which was recommended by Pastor Mike for us to go and visit. So we took the train and the ferry to get to the Island. There were wild deer, and I was able to touch it, and also I was attacked by one too, haha. And me and Jon went up a one and a half hour hike to the very top of the mountain. It was a difficult journey, but we made it to the top, a great accomplishment! Than we went back down the mountain, which took another hour or so (it was a long trip). When we came back down from the mountain, we went to the aquarium.
その後、ジョンの家に戻り、マイク牧師からお勧めされた宮島に行ってきました。電車とフェリーを乗り、島に行き、島には野生の鹿がいました。また、触れることも出来たけれど、鹿一頭に攻撃されました。(笑)宮島の山にも1時間半かけて登りました。とても大変なハイキングとなり、山頂にたどり着くことが出来、ある達成感を感じています。また、一時間かけて山を下り、その後水族館にも寄りました。

Coming back from the Miya Island trip, Jon took me to the Iwakuni castle, but found out that it was closed for some reason, so we went to see the Kentai bridge. We had some time to spare, and was tired from all that hiking, we decided to go to the Onsen near Kintai bridge. It was very relaxing.
Than we went to McD's for dinner, and came back to Jon's house, and right now getting ready to go to bed for Sunday!
宮島から帰ってきて、ジョンが岩国城に連れて行ってくれました。しかし、なんらかんらの理由で閉まっていたので、襟帯橋を見に行きました。時間があったし、またでーじ大変だったハイキングの疲れを取るため、襟帯橋の近くにあった温泉により、疲れた体をリフレッシュしに行きました。でーじリラックスできたやっさー。
夕飯はマクドナルドで済まし、ジョンの家に戻り、今寝る準備をしています。

Thank you God for this blessed day!!
神様!今日の祝福な一日をありがとうございます!!




宮島口駅に出発!
Heading to Miya Island Station!

























the top of the Mountain
山頂!


やっと、山頂までたどり着いた!
Finally made it to the top!


Stinky fish
魚臭い























記念ストラップ
cellphone strap for memory's sake


Kintai Bridge
襟帯橋


岩国城の下?
Bottom? of Iwakuni Castle






No comments: