Sunday, June 3, 2012

Yesterday

So as I arrived at Iwakuni yesterday with a little incidents, evening time, me and Jon went over to the Silva Family's house and spend time with them. First, me and Jon, and Pastor Mike's three kids went to the neighborhood park and played "cops and robbers". It was fun, and interesting, as the neighborhood was very new to me. Afterwards Sonya, Pastor Mike's wife, taught me how to play "Settler", an addicting game for most of the Calvary people, as far as I know. It was my first time playing it, but I got the hang of it, and miraculosly won the second game! And the Silva's put the name of the person who won on the board game box, so I was honored to place my name on the Silva's "Settler"'s game board box.

昨日、あるすれ違いがありながらスタートした岩国の旅だったけど、昨晩はシルバ家に遊びに行きました。最初はジョンと俺と、マイク牧師の三人の子供達と「刑泥」を近所の公園でやりました。でも、近所あたりがよく知らなかったので、すぐ捕まってしまったけれど、楽しかったです。その後、ソニヤさん、マイク牧師の奥さん、が「セトラー」って言うゲームを教えてくれました。カルバリーの中では結構人気あるボードゲームです。初めて、実際に遊んだ中、コツをつかみ、奇跡的にゲーム二回目で勝ってしまいました!シルバ家では買った人はそのボードゲームを入れる箱に名前を記入していたので、早速自分の名前を記入する事ができたんで、でーじでした。


羊のところに俺の名前があります。
I wrote my name on the sheep

No comments: