Monday, June 4, 2012

Last day at Iwakuni

Having to leave Iwakuni was sad, wish I could have stayed there for another day, but God is good.
東京に戻るってちょっと悲しかった。もう一日だけいたかったなっと願ったけど、神様はすばらしい方である!

Well, my last day at Iwakuni started by going to CCIwakuni's Sunday service. Pastor Mike gave me an opportunity to share what kind of ministry I was doing at Tokyo, so I shared about the Bible College.
岩国での最後の日はCC岩国の日曜礼拝に参加することから始まりました。マイク牧師は俺が東京でどんなミニストリーをしているのか分かち合う機会を与えてくださり、バイブル・カレッジのことを分かち合いました。

Pastor Mike shared the word from Revelation 6 that day, and it was very encouraging. He shared that the book of Revelation should be looked as a book of victory rather than something that is complicated to understand, which it is. Also injustice will be punished, but in God's perfect timing.
その日、マイク牧師は黙示録6章から教え、とても励まされました。彼は「黙示録は理解するのに難しいから読まない人もいる。でも、そんな考えを持つではなく、勝利の書物としてみるべきだ。」と励ましを与えていました。また、神様の完璧な時の中で、不正は裁かれるとも教えてくれました。

After church, Pastor Mike and some of the people from his congregation went out for lunch at a Mexican restaurant. It was very delicious! After lunch we came back to the Silva's house, and the kids and Jon and I went to the park and played "cops and gangsters". As we were just chilling at the neighborhood park, three kids came and started to talk with us. The three kids were so cute, and very nice, and I got along with them really well. They even gave me like marble and plastic jewel that they picked up on the ground, haha, how nice of them. It was so sad at the same time getting to know them, but having to leave to go back, but I hope that will open doors for the Silva's to reach out to their neighbors.
礼拝後、シルバ家とCC岩国に来ている何人かと一緒にメキシカン料理を食べに行きました。でーじおいしかった!昼ごはんの後はシルバ家に行き、子供達とジョンと一緒に近所の公園に遊びにいきました。公園でゆんたくしているとき、近所の子供達、三人、が来て、彼らと話、仲良くなりました。その子供達はでーじ可愛かったし、やさしかったし、すぐ仲良くなれました。その一人は俺に、道端で拾ったビー玉とプラスチックの宝石(よくユーフォーキャッチャーにあるやつ)をくれました。でーじやっさ!すぐ仲良く慣れたのに、東京に戻ることは本当に悲しかった。でも、この機械を通してシルバ家に近所に福音を伝える機械が与えられますように。

After the park, we played a last game of "Settlers", but because of the time, we didn't fully finished the game, which was a bummer, haha, even though I wasn't winning.
公園から帰ったら、最後の「セトラーズ」を遊びました。しかし、時間がなかったので最後まで遊べなかった。残念!

But thank you for the blessed time, Silva family & Jon!! I was very encourage in the ministries that you guys were doing, and I hope to come out there again and spend time with you once more. May God continue to bless you guys abundantly!!
シルバ家とジョン!この祝福な週末をありがとうございます!皆さんが岩国で行っているミニストリーにとても励まされました!またいつか遊びに行きます!神様が豊かに祝福を与えてくださることを祈ります。

No comments: