Saturday, August 25, 2012

An Exciting Day Before the Typhoon


Today was an interesting day. It started off with the Men's breakfast at the church, followed by studying for tomorrow's message (which is put off because of the typhoon, no church), and a day spending time with three students at Mihama, and hanging out with Aogu at the end of the day. I think the most blessing thing that happened today is that I was able to meet up with Aogu. We already were going to hang out today, but because of the typhoon we put it off to another day, but when I went to Mihama with the students, and I stayed back at Mihama (because I was going to babysit my sister, but ended up not because she had a stomachache). But because I stayed back, out of nowhere, he showed up in front of me, and decided to spend the rest of the day with me! So, we went out buying souveniers for the Tokyo gang, followed by a delicious dinner at Tony Roma's (my old work place), and ended the day by watching the Avengers at the movie theater. It was a great time of fellowship, and I am looking forward to the next day when typhoon is going to hit.

今日はとても面白い一日でした。まず最初に教会で男性の朝食会があり、その後メッセージの通訳の勉強をし(でも台風の影響で礼拝はキャンセルになりました。)、生徒三名を美浜に連れて行き、美浜に残ったら仰と一日を終わらせた感じな日でした。今日一日の祝福はなんでしたか?と聞かれれば、仰と会えたことです。最初から彼と会う約束をしていたけれど、台風だったから今度会おうとなったんだけど、妹を子守すると言うことで美浜に残り(しかし、妹は体調を崩し子守はキャンセルになりました。)、偶然仰と会えたのです。仰は友達と遊んでいたけれど、俺と遊ぶといい、一緒に夜を過ごしました。東京のみんなのお土産の買い物に付き合ってくれて、前の職場のトニーローマーで夕ご飯を済ませ、最後は映画館で「アベンジャーズ」を見ました。とても楽しい交わりの時でした。台風が来る次の日が楽しみです。











No comments: