Sunday, August 19, 2012

VBS (Vacation Bible School)

From August 14th & 15th, at CCFuchu we had our VBS. But this time the VBS was a little bit different in a way that we had a sleepover as an addition to it. The first day we planned to go to the pool, but the weather was rainy. But Pastor Rich stepped out in faith and said that we were still going to the pool, and if the weather gets worse once we get there we would head back, but God is able to do anything, so let's just go! and we did. And God was good, that He held back the rain, and we were able to take the kids to the pool and have an awesome time with them. Pastor Rich shared about the story of Noah, and personally, I think it was a fitting story for this VBS.

8月14日と15日、VBSがありました。今年のVBSはいつもと違ってお泊り会も含めました。最初の日はみんなで総合プールに行くことになっていましたけれど、天気はなんと雨!多くの人々から「まだプールには行くんですか?」と言う電話が鳴っていたけれど、リッチ牧師は予定通りまだプールに行く、でもプールついて雨が激しくなれば教会に戻ると言い信仰の一歩を踏み出しました。するとどうでしょう!神様は良き方で雨を止めてくれました!総合プールで子供達は楽しいときを持ち、また聖書のノアの話を聞いて祝福な時間を持てました。個人的に今回のノアの話は今年のVBSに当てはまっていると思っています。

After we came back from the pool, we went back to the church and the kids who were staying for the sleepover got ready for shower and dinner. After everyone was settled and was ready for bed, we watched Hoodwinked.

プールから戻り、教会に戻ったとき、お泊りする子供達は残り、シャーワを浴び、夕食の準備をしました。みんなが寝る準備をした後、みんなでHoodwinkedと言う映画を見ました。

The next morning, we went to Hamura Zoo. The weather was still cloudy and looked like it was going to rain, but once again we stepped out in faith and went to the zoo. And by God's grace, it did not rain at all, but it cleared up!! We had a great time just being able to share more about God's faithfulness to the kids through the story of Noah, and just being able to spend the day with them. God bless.

次の日は羽村動物園に行きました。しかし、天気はまだ曇っていて、雨も少し降っていました。しかし、また信仰の一歩を取り、動物園に向かいました。すると神の恵みのゆえに雨は降らず、逆に晴れました!またノアの話をし、神様の忠実さのことを子供達に語るときを持てて、すばらしい時をもてました。また、ただ、子供達とプールや動物園に一緒に行き、時間を過ごせたことが私にとっての祝福でした。神様に祝福あれ!





















No comments: