Wednesday, August 29, 2012

台風の後


Sunday and Monday was when the big typhoon hit Okinawa, and when we were stuck in the house for two straight days. Even though we came to the church on Monday night for Orientation for the Bible College, I felt like I needed to go out and stretch my feet out. So on Tuesday, me and my friend, Ryouhei, rented a car and went to different islands on Okinawa. First we went to Kouri Island and swam a little bit a the beach, and afterwards we went to Ikei Island and did more swimming. It was just a blessed day to hang with Ryouhei and able to go swimming, because the last time I was not able to go. But the weather on Tuesday was also not nice, it was cloudy and rainny, and also sunny here and there. But the blessing thing was that when we got to the beaches, God gave me a sunny weather and I was able to swim. Thank you God!!

日曜日と月曜日に大きい台風が沖縄に接近しました。そのため、二日間家に引きこもってました。でも月曜日の夜は神学校のオリエンテーションのため教会に行ったけれど、どこかに行きたかった気分でした。それで、火曜日友達の良平とレンタカーを借り、島巡りに行きました。最初は北部にある古宇利島に行き、中部の東海岸にある伊計島に行き、ドライブで南部にも行きました。その島渡りの中、海にも行けて泳ぐことも出来ました。(前は台風のせいで出来なかった分、楽しみました!)でも天気は曇りで雨降ったり、晴れたりの繰り返しで、最初は泳げるかな?と思い行ってみたけれど、神に祈りつつ、ビーチに着いた瞬間、良い天気で恵まれました。神様に感謝!


































No comments: