Sunday, December 11, 2011

CCBC Tokyo Conference

Friday night and Saturday (9th&10th), at CCFuch, CCBC held a conference themed "Love God, Love People". Conference started off on Friday night with Zach Ruiz and Tom Cotton sharing. Zach taught on assisting the Pastor, while Tom shared on Serving in Life. Both of the session were very well taught. On Saturday (second day of the conference), Peter shared about Serving Jesus, and after that we had workshops. First workshops split the men and the lady's. Joel taught for the guys, and Aki taught for the girls. Than we split up again for the second workshop. Yasutomo taught about Workplaces, while I had the opportunity to teach about Children's ministry. Than we had our lunch break. After the lunch break Michael taught the last session on Worship, and Zach lead in time of communion. It was a blessed time hearing from different speakers from the Word of God. My prayer is for everyone who came and heard the teachings will be able to apply what they heard. I know that God's Spirit was moving at the conference, and He is faithful to continue guiding each one of our lives.

金曜日と土曜日(9日と10日)ではCC府中でCCBCのコンファレンスが行われました。テーマは「神を愛し、人を愛し」でした。金曜日の夜からコンファレンスは開始し、ザックとトムが教えてくれました。ザックは牧師を支える働きについて語り、トムは日々の奉仕について語ってくれました。とてもよい学びの時でした。土曜日(コンファレンス二日目)では始めにピーターが主の奉仕について語り、その後ワークショップがありました。最初のワークショップではジョールが男性を教え、あきが女性たちに教えました。ワークショップ第二ではやすともが仕事場について語り、俺がキッズミニストリーについて語る機会が与えれました。昼ごはんに休憩を持ち、最後にマイケルが最後のセッション「賛美」について語ってくれました。その後、ザックが聖餐式に導いてくれました。違うスピーカーから主の御言葉を学ぶときを持てて、とても祝福な時間となりました。俺の祈りとして、コンファレンスに来た皆さんが学んだことを実際に適応する事ができることです。主の霊がコンファレンス中働いていたことを信じ、一人ひとりの人生を導いてくれることを祈ります。

No comments: